Günün Konuğu: ELF Beauty on the Go – Seyyar Makyaj Seti

Makyaj paletlerine karşı engellenemez bir sahip olma arzusuna kapılmayanımız zannetmiyorum ki olsun..Makyaj malzemesi satınalmayı öğrenene dek her birimizin elinden onlarca benzer set geçmiş olmalı; ilk günlerde dokunmaya kıyamadığımız bu paletler şimdilerde muhtelif yuvaları oylum oylum oyulmuş; kimi gözlerine ise “Allah’ın verdiği üç hak” kadar anca dokunulup bir kenara atılmış para tuzaklarıdır çoğu!

Atılmış olduğu köşede unutulup kaybolmadan evvel bir şeyler karalayayım istedim bu setin hakkında velhasıl-ı kelam..

Öncelikle ELF Markalı ürünleri özellikle döviz kurlarından bihaber  ve gözü uluslararası internet alışverişlerinden korkan insanları kendine hedef kitle belleyen yerli malı satış sitelerinden almayaco.uk..Peki nerden alaco.uk..eyeslipsface.co.uk  Yok ben illa okkalı kazıklar yiyeceğim derseniz diyecek lafım olmaz elbet..

Heybetli görünüşüyle karşınızda “6’sı 1 arada seyyar güzellik seti”..

2012-02-15 20.21.46

2012-02-15 20.19.56

Renklerin capcanlı ve kadifemsi duruşuna aldanmamakta fayda var..Renkli kozmetik ürünlerinde sıra malzemenin fotoğraflanmasına geldi mi işler biraz sarpa sarıyor; ürünlerin gerçekte bile farklı ışık ve ortamlarda farklı tonlarda yansıma yaratması mümkünken siz bir de tutup araya bir kamera gözü sokmuş oluyorsunuz ki işiniz bittiğinde ortaya çıkan sonuçla gerçekler arasında en ufak bir tutarlılık kalmamış olabiliyor..Ben de çektiğim fotoğraflarda mecburen üç beş kontrast, yoğunluk ayarı yapıyorum esasında ama fotoğrafa yansıyan renklerin gerçekteki renkleriyle tutarlılık göstermesine mümkün mertebe özen gösteriyorum..

Bu dip not altında gelsin bakalım detaylı fotolar..

2012-02-15 20.26.41

Gelin bir de ten üzerinde duruşlarına bakalım..

4a

kahve

Set içindeki başarılı paletlerden biri bu bana göre..Simli ve mat olmak üzere iki farklı formdaki muhtelif farlardan uluşan bu paletlerde genel itibariyle simli farlar epeyce başarılı; pigmentleri nispeten doygun renklerde ve teni tutuşları da hiç fena değil..Rujlarda kıvam ve pigment sorunsalı ise bu tarz paletlerin makus kaderi olsa gerek; özellikle açık renkli rujlarda durum son derece vahim..Bu sette de genel itibariyle rujlar vasatın altında..Bronzer/allık olarak makyajınızla kombine edebileceğiniz diğerlerine göre nispeten iri olan gözdeki malzemeler de yine vasatı geçemiyor set içerisinde; bariz bir homojen dağılmama ve tozlaşma problemleri var..

2012-02-15 20.27.29

En başarılı allık bu palete layık görülmüş; rengi, tene oturuşu gayet iyi..Rujları -kıvamlarını saymayacak olursak- fena değil; en azından renk veriyorlar! Yine bu palet de ağırlıklı olarak simli farlarla doldurulmuş ve dolayısı ile yoklukta gider 🙂 Mat farlar bu palette de sınıfta kalmış; öyle matlar ki pat diye yapışıveriyorlar tene, dağıtabilene aşkolsun!

Gelelim tende duruşlarına;

2

mor

Sıradaki palet de gelsin ki nasibini alsın dilimizden;

2012-02-15 20.32.53

Bu paletin fotoğrafını görse şayet firma, beni direkt fotoğrafçısı olarak işe alırdı! Elim bu fotoğrafı düzenlerken gözüm ne iş yapıyordu acebaa! Parlak renklerine kanmak yok, tende duruşları ile telafi etmeye çalışalım bu cırtlak kabahatimizi..

3

Paletin tümü simli farlardan oluşuyor; bir Sleek değil belki ama gayet iş görür bir palet olmuş çıkmış işte..

kahve-yesil

Hayır hayır, renk kartelalarını yanlış eşleştirmedim..Ama itiraf etmem gerekirse ben de tereddüte düştüm ve paletleri tekrar karşıma alıp sağlamasını yaptım; bu rujlar anca bu kadar renk verebiliyor!

Gelsin sıradaki!

2012-02-15 20.35.53

Bana göre setin en başarılı far paletlerinden birisi de bu..Bronz tonlar gayet başarılı..Terracotta formunu andırıyor paletteki bakır ve bronz tonlar..Yoğunlukları hiç de fena değil..

Bakalım ağzımıza burnumuza sürsek nasıl dururmuş;

1

Rujlar için aynı şeyi söyleyemeyeceğim..Gıda boyası ile harmanlanmış bir nevi nebati yağdan hallice..Bu kıvamın da seveni vardır elbet(!)

bronz

Sıradakiiiii!;

2012-02-15 20.36.15

7

griGri far paletlerini oldum olası sevmişimdir ancak bu palette yanlış olan bir şey var; harika bir Smokey (dumanlı göz makyajı) paleti gibi duruyor değil mi? Ama ne zaman ki fırçayı eline alıp boya badanaya başlıyorsun, bir bakıyorsun ki dakikalardır uğraştığın gölgeli göz makyajın yalan olmuş; tüm göz kapağın aynı renk! Bu işin sırrına eremedim gitti! Belki tozlaştığı için belki ne bileyim..Tüm tonları saniyeler içinde birbiri içinde çözünüp tek renge dönüşüyor adeta 🙂 Rujlarına laf yok ama 😉

Son palete geldik bile; assolist misali en son çıkarıyorum en hoşuma gideni 😉

2012-02-15 20.37.44

Bu palet de yine başarılı bulduğum paletlerinden setin..Özellikle üst sıradaki terracotta görünümlü olan o iki yeşil tonu yok mu; tekli satışa çıkarsa hemen kaparım! O denli başarılı..Piyasada görüp denemediğim yeşil renkte var kalmamıştır desem yeri var; bu ikisi gibisini halen daha bulabilmiş değilim 😦

6

mavi-yesil

Set dahilinde 6 palet ve bir de kompakt/aynalı taşıma kutusu geliyor..6 paletten anca birini taşıyabilirsiniz çantanızda kırıp dökmeden..Esasında ben bu seti ofis çekmecemde joker makyaj malzemesi olarak kullandım çoğu kez..Her gün bir çanta dolusu malzemeyi evden işe, işten eve taşımaya üşenenler için biçilmiş kaftan..Ben seti satıl aldığımda bu imkan yoktu ancak şimdilerde sitede bu kompakt/aynalı tak-çıkar kutulardan set harici de satın alınabildiğini görüyorum..

Setin komple fiyatı 10 İngiliz Sterlini idi..Günlük kura bir göz atacak olursak 10×2.755=27,55 TL’den almışım..Böl altıya; 4,59 TL paletlerin adedi..Bedava! Kargo ücreti olarak da totalde 36 sterlinlik siparişim için 11 TL gibi bir kargo ücreti ödemiştim..

Uzun lafın kısası;

*Mat renkli farlarının yoğunlukları tatminkar düzeyde olmasa da hatta renk vermenin ötesinde toz tebeşir misali sağa sola uçuşsa da;

*Rujları merdiven altı üretim mahsülü gibi görünüp, en koyu tonları bile dudak bir kaç kat sıvandıktan sonra netice verse de,

* Bronzer ve allıkları kullanım esnasında ufak çaplı bir toz fırtınası(!) yaratıp çoğu kez de homojen dağılmasalar da,

*Terracotta görünümlü farların adetsel bazda paletlerde daha fazla kullanılmış olması ve gerçekte hiç de fena olmamaları dolayısıyla özellikle de bu fiyata alınıp bulundurulabilir diyorum..En azından gidip onlarca tekli far almak yerine sırf renk geçişleri üzerinde çalışıp kendinizi geliştirmek ve ileriye yönelik malzeme alışverişlerinizde renk seçimi yaparken size kılavuzluk etmesi açısından bile gayet faydalı bir icat bana göre bu paletler..Yapanın da satanın da ellerine sağlık!

Bir Cevap Yazın

