MAC’le Fırça Temizle’MAC..

Belki makyaj fırçalarına ya da daha genel anlamda “fırça sallamaya” duyduğum anlaşılmaz heyecan beni yanıltıyor bilemiyorum ama fırça darbesiz bir makyaj düşünemiyorum! Ressam bir reenkarnem olduğunu işitmek beni asla şaşırtmazdı!

Etrafıma bakıyorum da bizde makyaj fırçası kullanma kültürü ucu keçeleşmiş allık fırçalarından daha öteye pek gidemiyor nedense..Ama zannetmiyorum ki eline bir kez makyaj fırçası alan biri bir daha onsuz boyanabilsin; elbette en azında orta kalite bir fırça ile!

Siz de şayet makyaj fırçalarına düşkünlük derecesinde zaaf duyanlardansanız takılın peşime!

Fırça temizlemenin şimdiye dek binbir yöntemini duyduysam da ben bu sefer sadece MAC Brush Cleanser adlı temizleme sıvısından bahsetmekle yetineceğim bu yazımda..

Önce bir boyunu posunu görelim bakalım..

1Bu plastik şişe içerisindeki sıvıyı kaç kez asetonumla karıştırıp dumura uğradım Allah bilir! Ben ettim, siz etmeyin..

Kayseri’li de değilim esasında ama bu ürünü ufak bir çakallıkla daha ekonomik hale getirerek kullanıyorum ben..Nasıl mı!

2Ürünü fısfıslı bir minik şişeye -şişenin yarısını dolduracak şekilde- aktarıp, üst kısmını içme suyuyla tamamlıyorum ve güzelce çalkaladıktan sonra Kuruş Osman’a taş çıkarır bu yöntemle işe koyuluyorum! Bu millet nelere su katmamış ki, bunun lafı mı olur!

3Temizlik aşamasına geçtiğimde iki hatta üç farklı yol izliyorum: Fırçam çok kirli değilse; misal o an için elimdeki fırçanın üzerindeki boyayı temizleyip yine aynı fırçayla ama daha açık bir renkle makyajıma devam edeceksem, fırçamı kağıt bir havlunun üzerine 1-2 damla sıktığım temizleyiciye sürterek gerçekleştiriyorum temizleme işlemini..Fırça kağıt havluya renk vermeyene dek işlemi tekrarlıyorum..İlk yöntem göreceğiniz gibi sadece yüzeysel temizlik sağlıyor ve sonrasında suyla durulanma gerektirmiyor..Fırçaları uçları bir yere değmeyecek şekilde düz yatırıp 1-2 dakikalığına kurumaya bırakmak kafi..

4Bazen de fırçam arka arkaya bir kaç kullanım sonrası içinde fazlaca boya biriktirmiş oluyor ki bu durumda da fırçamı yine temizleyici sıvının 1-2 damlasıyla ıslatıp kuru bir pamuğa ya da kağıt havluya bastırma ve çevirme hareketleriyle sürterek temizliyorum..Bu yöntem daha net ve daha pratik netice veriyor sanki..Ancak bu da neticede yüzeysel bir temizlik ve yine fırçaları işlem sonrası suyla durulamaya gerek duymuyorum; düz bir şekilde uçları herhangi bir yere temas etmeyecek şekilde 1-2 dakikalığına kurumaya bırakıyorum..

6Toz formdaki far, allık, vb. ürünlerde problem yok; kirlenmek güzel..Peki ya kremsi ürünlerde de tatminkar düzeyde “anlık temizleme” sağlıyor mu ürün..Denemesi bedava..

7Yukarıdaki fotoğrafta talihsiz makyaj fırçası günlerce banyo yüzü görmeksizin kullanıldı ve kendi kaderinde kurumaya bırakıldı her seferinde..İnatçı lekeler karşısında bakalım ürünümüz bizi üzecek mi?

8Sonuç krem formdaki ürünlerde de gayet iyi gördüğünüz üzere; üstelik kurumuş ve fırçaya iyice işlemiş zorlu lekelerde bile!

Üç farklı yöntemle kullanıyorum demiştim bu temizleyiciyi; son yöntem yüzeysel temizlikten daha fazlasını sağlıyor..Bir kaba bir kaç damla temizleyici sıvıdan boşaltıyorum ve fırçaları bir kaç dakika içerisinde bekletip daha sonra da suyla duruluyorum ki temizleyicinin içeriğindeki alkol kıllara zarar vermesin..

Deney ve gözlem faslını da geçtiğimize göre özetle toparlayayım artık bu ürüne ilişkin düşüncelerimi: Öncelikle ürün kesinlikle fısfıslı bir şişede satışa sunulmalıydı; bu haliyle kullanımı her seferinde israfa sokuyor insanı; gözümüz terazi değil neticede!

Bu ürün yardımıyla temizleme yöntemi, fırçaların günlük ya da “o anı kurtarmaya yönelik” temizliğine uygun bir yöntem; elinizdeki tek fırçayı ard arda temizleyip -üşenmeyecek olduğunuzu varsayarsak- onlarca kişiye bir tek fırçayla makyaj yapabilirsiniz! Acil durumlarda katiyen pratik bir ürün; kuruma süresinin kısalığına borçlu bu avantajı elbette..

Anı kurtarmanın ötesinde ise derinlemesine bir temizlik yapmış olmazsınız bu sıvı temizleyici ile; Sadece o an için fırça daha evvelki kullanımlardan yadigar kalan boya artıklarından temizlenmiş olur, dezenfekte edilmiş olur ve hoş bir kokuya kavuşur..Oysa makyaj fırçalarınızı haftada en az bir kez çimdirmelisiniz ki bakterilere yuva olmasın nemli kılları..Bu çimdirme faslından da bahsedeceğim bir gün; çimdirmek dediysem geceden fasülye misali suya bastırmayı asla kastetmiyorum zira!

Bu temizleyici ile bir de makyaj çantanızın içini silmeyi deneyin..Hiç bir leke çıkarıcı ile temizleyemediğiniz kalem, fondöten vs. artıklarını pırıl pırıl yaptığını göreceksiniz!

Ürünün en büyük avantajı gibi görünen çabuk kurutmasında bir simya dehası yok esasında; redbull misali alkol zaten kanatlandırır! Sırf buradan hareketle bazen “acebaa alkollü bir tonikle yapsam aynı işlemi nasıl olabiler” diye de düşünmüyor değilim..

Bir kısım makeup artist tayfası da ürünün endüstriyel bir ürün olduğunu savunuyor; günde onlarca kişiye makyaj yapmak durumunda olan bir sektör çalışanı değilseniz boşuna o caaanım fırçaları alkolik edip kurutmayın diyorlar, diyenlerin yalancısıyım!

29 TL’lik fiyatı ile -içine kattığımız suyu fiyattan düşecek olursak 14,50 lik fiyatı ile- bana sorarsanız el altında bulundurulması icap eden bir ürün!

Bir Cevap Yazın

