Bebe Kremi Değil, BB Krem Dosyası..Garnier BB Cream vs Nivea BB Cream – Garnier Nivea’yı Döver mi?

Özellikle son bir-iki yıldır dalga dalga yayılan BB Cream çılgınlığından haberdar olmayanımız olmasa gerek..İlk kez Gratis’in rafında Garnier markası etiketiyle farkettim ben bu ürünleri..O günlerde BB Cream’ın adını sanını duyan pek yoktu..Ama kısa sürede piyasa onlarca markanın BB Kremleriyle doldu ve hatta alıp kullanmayanı döver oldu kozmetikçiler 🙂

Peki bu BB Cream’i bu denli popüler kılan nedir..? Neyin nesidir bu BB Kremler? Bazı kozmetik firmaları Blemish Balm, bazısı Beauty Balm ve bir kısmı da Blemish Base adı altında piyasaya sürüyorlar bu kremleri..İsimleri farklı olsa da amaçları ya da kullanıcıya vaatleri ortak bu kremlerin; kozmetik anlamda birden fazla fonksiyonu yerine getirme ortak paydasında bu ürünler nemlendiricilik, SPF Koruması, hafif düzeyde kapatıcılık ve hücre yenileme gibi iyileştirici etkileri de formüllerinde barındıran etkilere sahipler..

Piyasada çoğu kez BB Cream olarak adından bahsedilen ürünlerin sıklıkla renkli nemlendiricilerle karıştırıldığı da bir gerçek; oysa BB kremler renkli birer nemlendirici olmanın ötesinde cilt yenileyici ve iyileştirici olma gibi medikal addedilebilecek bir bonusa da sahipler..Bu kremler esas itibariyle iki şekilde kullanılabiliyor; bizzat çıplak cilt üzerine renk düzenleme/ışıltı ve aydınlık verme amacıyla ya da makyaj altına baz olarak..Tercih size kalmış..

Piyasada artık onlarca marka altında satılan bu kremlerden 2-3 tanesini henüz denemiştim ki bir gün ayna karşısında adeta bir sırra ermişçesine bu ürünlerin katiyen bana göre olmadıklarına karar verdim; nedenine de birazdan geliyorum..Az Sonra!

Garnier BB Krem: Anımsıyorum da, bu ürünü ilk kez bir yaz akşamı Gratis mağazasının rafında farketmiş olmam dolayısı ile sanırım; Medium rengini tercih etmiş, ancak bronzluğum yatsıya kadar dişini sıkamadığı için cildime on kat koyu gelen kremle elimde kalakalmıştım..

garnierRenk..Güzel yerden girdim doğrusu..Halihazırda Light (Açık) ve Medium(Orta) olmak üzere iki renk seçeneği ile piyasaya sunulan ürünü belkide her iki renk seçeneğinden de birer tane alıp bunları farklı oranlarda karıştırmak koşuluyla tenimize anca uydurabiliriz! İki renk seçeneğiyle cilt rengini yakalamak ciddi sıkıntı zira..

Kıvamı oldukça akışkan kremin, cilde uygulama ve yedirmede problem yaratmıyor..Ancak kötü bir huyu var ki, özellikle de yaz güneşi altında birkaç saat içerisinde şakır şakır parlayan bir ciltle kalıveriyorsun ortada..Bu kremi tıpkı krem fondötenlerin büyük bir kısmı gibi yaz sıcağında hele de bolca kullanmak pek de iyi bir fikir olmayabilir; bırakın parlamayı, birkaç saat içerisinde cilt resmen dışarı atıyor kremi, hem de yağ sökücüde çözünmüşcesine! Ürünü deniz ve havuz gibi “sulak” ortamlarda da kullanmamakta fayda görüyorum; yoksa çakma Arap Bacı misali şapka düşer kel görünür mazallah!

Gelelim kapatıcılığına; cilt tonunu dengelemek adına ürünün gerçekten çaba gösterdiği ve sınıfta bırakılmayı asla hak etmediği aşikar ancak ufak tefek renk bozukluklarını tolere etmenin ötesinde kızarıklık, leke, akne vb. cilt bozukluklarınızı örtmesi gibi bir beklentiniz de var ise bu krem katiyen derdinize derman olmaz bilesiniz..Cilt tonunu dengelemek adına vaadini yerine getiyor yine de, hakkını yemeyelim..

Bu ürün aynı zamanda hain güneş ışınlarına karşı da 15 koruma faktörüyle taçlandırılmış..Koruma faktörü konusu halen pek çoğu için büyük muamma esasında..Bahaneyle bir kez daha gözden geçirmiş oldum ben de: Hiç kendinize sordunuz mu, SPF ne demek? SPF, Güneş Koruma Faktörü yerine geçen evrensel bir kısaltma öncelikle..Bir ürünün SFP’si ne kadar yüksekse, o ürün sizi güneşin altında kavrulmaktan o denli yüksek SÜRE kollayacak demektir..Misal, diğer unsurları(günün saati, cilt tipi, su, ter vs.) ihmal edecek olursak, normal koşullarda 10 dk içerisinde yanmaya başlıyorsa teniniz, 15 koruma faktörlü bir ürün bu süreyi 10 kat uzatacak; dolayısıyla 150 dakikayı bulacak demektir yanıp kavrulmanız (15×10)

Şimdi esas konuya dönecek olursak; BB Kremler formülleri gereği kapatıcılık anlamında çok büyük iddialarla üretilen ürünler olmadıklarından, kapatıcılıklarını yetersiz buluşumuzu bir kusur olarak göremeyiz ancak şayet önümüze konulan AÇIK renk seçeneği Polak olmamamıza rağmen cilt rengimize uymuyorsa bu bir kusurdur..Benim ürünü tercih etmememdeki neden ise öncelikle beyaz tenimin yazın çil istilası altında bir de kızarıklarla başını belaya sokmasıdır ki bu durum en babayiğidini bile benim için hükmen mağlup sayacaktır bu kremlerin!

Kremi denemek isteyenlere tavsiyede bulunmakla yetineceğim dolayısı ile; yaz güneşi altında kat kat sürülüp çıkılması durumunda insanı bunu yaptığına bin pişman edeceği konusunda uyarmak isterim tekrar..Öte yandan suya sabuna dokunduğunuz anda Külkedisi’ne döneceğinizi de göze alarak çevirmelisiniz musluğu her seferinde..Bunların haricinde cilde nüfuzu olsun, homojen dağılışı olsun, efendime söyleyeyim nemlendiriciliği olsun gayet tatminkar bir ürün..16,90 TL’lik fiyatı ile de “kullanıcı dostu” üstelik! Bu ürünü özellikle makyaj yapmaya yeni başlayan minik hanımlara; belli belirsiz ton bozuklukları haricinde cilt kusuru taşımayanlara, makyajdan haz etmedikleri halde ciltlerinin canlı görünmesine itirazı olmayacaklara önerebilirim..

Nivea BB Cream: Light (Açık)ve Medium to Dark (Orta – Koyuya Dönük)olmak üzere bu marka da yine iki renk seçeneği sunmuş ürünün meraklılarına..Ben şahsen ve mecburen Light yani açık tonlu olanını tercih ettiysem de görüyorum ki Nivea ya açık renk ten görmemiş, ya da hiç kötek yememiş! İlk başta kıvamını yoğun bulduğum için epey hoşuma gitti ürün; zira kuru cilt tipine sahip olduğum için yoğun kremler istinai durumlarda hayal kırıklığı yaratıyor bende, ancak cildimin bu kıvamı emmemek konusunda gösterdiği inada şahit olunca kıvamıyla daha ilk anda üzmüş oldu beni..Kremle ilgili bir diğer problemi de homojen dağıtma daha doğrusu dağıtamama konusunda yaşadım..Sanki tüpün içindeki BB Krem değil de bilmem nerenin şifali güzellik çamuru! Bir diğer hayal kırıklığını da turuncu hatta tupturuncu alt tonlu ürün yüzümde kiremit tozu gibi parlayınca yaşadım..

nivea1

Ama o kokusu yok mu..Klasik Nivea kokusuna benim gibi ayılıp bayılanlardansanız kokusunun eşsiz olduğunu söyleyebilirim..Şayet cilt yapıma/tonuma uygun olduğunu görseydim kesinlikle zevkle kullanabileceğim bir ürün olurdu ancak bu işler kısmet işi! Yine de zayi olmasına razı olamadığım ürünü sırf o kokusunun yüzü suyu hürmetine ellerimde kullanıyorum! Keşke Nivea bizi duysa da ürünün yoğunluğunu biraz seyreltip sarımtrak/bej tonlarda olanlarını üretse bu kremlerin..

nivea2

20130323_162005-001

Nivea BB Krem fiyatı ile kullanıcı dostu hatta kankası; 19,90 TL’lik fiyatıyla her makyaj çantasına girebilecek bir ürün zira..

Bir Cevap Yazın

