Flormar Terracotta Matte, Canım İster White Chocolate Cafe Latte..

O zamanlar kaş altı ve göz çukuru için kullanmıyordum belki ama ta lise yıllarımdan gelir benim beyaz farlara olan zaafiyetim..Şimdi anımsadım, farkında olmadan yüzümde ve göz altlarımda aydınlatıcı olarak kullanıyordum ben onları 🙂 Yoo Bülent Ersoy gibi değil! Vallahi değil!

Beyaz/krem rengi far ya da pigmentlerin yüzüme verdiği aydınlık hissini seviyorum..Hoş bir kontrast yaratıyorlar makyajla bana göre..Tabi aydınlığa ereceğim diye tüm göz bölgesine yerden tavana banada yapmanıza da gerek yok; kaş altı ve göz çukurunu aşmadan da aydınlanmak mümkün!

Kullanmakla bitirebildiğim tek farların bu amaçla kullandıklarım oldu; kötü kalpli kız kardeşimin (kalp iyi de el kol sakar!) musallat olup her aldığı yere bırakışında un değirmeninden dönmüşcesine tuzla buz olanları saymazsak en kötü ihtimalle bir – bir buçuk sene gitti her biri..Usulen her seferinde farklı markaların ürünlerini deniyorum; renkli kozmetik ürünlerinde böyle anlamsız bir takıntım var nedense :S

Bu sefer de Flormar’ın Mat Terracotta serisine çıktı piyango..Terracotta ne demekti, terracotta ürünlerin özelliği neydi anımsayalım mı?

Kelime anlamı itibariyle fırınlanmış ya da pişirilmiş toprak anlamlarına geliyor Terracotta..Bildiğim kadarıyla fırınlama işlemine yönelik bir kaç yöntem bulunsa da gele itibariyle güneş ışığına maruz bırakılarak ürünlerin renk pigmentlerinin yerine oturması ve yumuşak bir form kazanması sağlanıyor bu ürünlerde..Terracotta bir göz farıyla, ürünün ıslak ve kuru kullanımına bağlı olmak üzere iki farklı görünüm elde etmek mümkün; Islak kullanım daha çarpıcı ve yoğun renkler elde edilmesini sağlarken, kuru olarak uygulandıklarında ise daha yumuşak renkler ve daha doğal bir görünüm elde edilmiş oluyor bu tarz ürünlerde..Bu ürünleri fırınlamaktaki amaç ise onlara çalışılması daha kolay bir form kazandırmak ve pigmentlerin oturmasını sağlayarak daha kalıcı olmalarını sağlamak..

Kullanım şekillerine gelince; terracotta bir göz farını yukarıda da bahsetmiş olduğum üzere daha cesur ve çarpıcı görünümler elde etmek için ıslak ya da gündelik/doğal görünümler elde etmek üzere kuru olarak yani iki farklı şekilde kullanabilmek mümkün..Islak kullanmak dendiyse ürünü musluğun altına tutmak anlaşılmamalı tabi; ürünü ıslatmamakta büyük fayda var; onun yerine fırça ya da aplikatörü ıslatıp bu şekilde uygulamak çok daha sağlıklı ve mantıklı..

Perde açılsın o vakıt;

20130326_160422

Terracotta ürünler aşınmaya karşı yapıları gereği mukavemeti yüksek ürünler, dolayısıyla ekonomik ömrü uzun olacağa benzer bu yavrucağın..

20130326_162753

Kutusunun içerisindeki aynaya dikkat çekmekti sözde maksadım ama yansımadaki 8M kamerayı montajda atabilecek olursanız kapağın üst/iç kısmındaki ayna da yoklukta gideri olan cinsten..

20130326_163153

Şimdi gelelim ürüne..Dediğim gibi kaş altı ve göz çukuru gibi bölgelerde aydınlatma yapma maksadıyla ve kuru haliyle kullanıyorum genellikle ben bu ürünü..Bazen tüm göz kapağıma baz renk olarak uygulayasım tutuyor çünkü balık hafızam ürünün göz kapaklarının kırışıp buruştuğu yerde toplanıp birikme yaptığını unutmuş oluyor..Öte yandan ürünü bir kaç kez -Abdurrahman Çelebi niyetine- aydınlatıcımın yanımda olmadığı zamanlarda elmacık kemiklerimde filan kullandım ve neredeyse MAC’in Pearl’iyle aynı görünümü elde ettim 😉 Bu arada adı “Mat” olsa da terracotta yapısından ötürü klasik mat farlar gibi mat bir yapıları olmadığını da eklemeliyim..Dolayısıyla hafif sedefli bir yapısı var bu serinin..

22,75 TL’lik ürünün renk seçenekleri ise;

Tam ekran yakalama 23.04.2013 230205

Kaynak

Son olarak Zaytung’dan bomba bir Son Dakika Haberi..Tıklayıver Çekirge..

2 thoughts on “Flormar Terracotta Matte, Canım İster White Chocolate Cafe Latte..

  1. Ben M108’in sıkı hayranıyım.Beyaz-bej-vanilya tonlarına bayılırım ve elimde bin yıl yetecek highlight’ım birikti:) Hala da misal son olarak MAC Shroom’a aşkımdam mütevellit MAC Phloof! da alsam mı diye gözüm var 🙂 thebalm’ın shadylady vol.2 paletindeki highlight renklerine mutlaka bakmalısın aslı,teklide de luscious lani ve no money no honey..
    Aaa sana mail atayım aklımdaki başka bir palet sorunsalımı..
    Sevgiler

    • :)) Ürünle ilgili yazımı yazmadan önce seninkileri itinayla okudum Şebnem 🙂 Okuduğum her yazın makyaj konusunda iflah olmaz bir müptezan olan zavallı ruhumu nasıl galeyana getiriyor bir bilsen! PC ve net bağlantısı sorunlarım dolayısıyla biraz gerisinde kaldım gündemin..Hemen mail box’umu kontrol ediyorum!
      Sevgiler..Burç çevirisi tamam bu arada 😉

Bir Cevap Yazın

