“Alayım Kızıma Bir Kutu Boya..” Diye İç Geçiren Ebeveynlere: Kryolan Supracolor Grease Paint (1001 – Ivory)

İtiraf etmek gerekirse, esasında üzerinde tek kelime olsun Türkçe ipucu(!) taşımayan, dahası ürünün ne amaçla kullanılacağını çözebilmek için ambalajını on kez o tarafa bu tarafa evirip çevirmek gereken o sanki “kalburüstü” ürünlere -İngilizcem hiç de fena olmasa dahi- resmen iffit oluyorum! Ürün bir şekilde belli bir ürünün pazarında satılıyorsa, o mağazanın kapısından içeri giren her vatandaş -ortalıkta bolluktan boya kavanozuna düşmüşçesine gezinen çok bilmişlere muhtaç kalmadan- o ürünün ne amaçla kullanıldığını üzerindeki etiketinden anlamalı..Milliyetçi duygularla ilgisi yok bunun, o çoook meşhur mağazalara hevesle girip hayalkırıklığı ve biraz da mahcup suratlarla çıkan bir sürü insana denk geliyorum; ayıptır! Bir etiket yapıştırmak bu kadar zor mu o ürünlere ya da maliyetli mi ya da nedir yahu..

Ok dağıtmayalım; anladık gerginiz..Şimdi öncelikle Kryolan dünya çapında bilinen ve ürün çeşitliliği ile herkeşleri şoke edebilecek kapasitede bir profesyonel makyaj markası..Profesyonel kelimesini rastgele kullanmadığımın da altını çizmek isterim..Bu ve Ben Nye -en azından benim varlıklarından haberdar olduğum- sinema,TV,podyum,tiyatro gibi görsel platformlarca dünya çapında tercih edilen ve akla hayale gelmeyecek tür ve çeşitlilikte ürünleri olan markalar..Kurban olurum ben onlara! 🙂

Yeri gelmişken abartmadığımı ispat adına her iki markanın da web adreslerini vereyim ki “baban da mı atardı hey yavruumm” diyemesin kimsecikler ardımdan..

Kryolan

Ben Nye

Kryolan nasıl okunur peki ona gelelim: Valla Youtube’da okuyanların yalancısıyım zira Alman markası olur kendileri: “Kıraylon” diye okuyorlar efenim bu arada..

Yapıştır gelsin madem;

20130511_140004

Grease Paint ifadesinin tam karşılığı=makyaj boyası..Bu ürüne kısaca Supra Color (süpra ka’lır) deniyor ve benim sitesinden sayabildiğim kadarı ile farklı 122 rengi mevcut :S Aha da az evvel öğrendim :S Hatta Supra Color’un metalik vb. farklı serilerini hiç saymadım bile!

Ürün fondöten, kapatıcı, aydınlatıcı ve far bazı olarak kullanılabilmenin yanısıra parlak renkleri göz farı olarak da kullanılabiliyor..Kullanım amacı ve yoğunluğuna göre 8,30 veya 55 ML seçenekleri mevcut; bendeki göz altı kapatıcısı niyetine alınmış olduğu için 8ML olarak tercih edildi..Gerçi bu ürünler öylesine yoğun yapılı ürünler ki 8 ML’si bile çoook uzun süre gidecektir vücudunuza küllen sıvamadıkça!

Ambalajın sadeliğine aldanmamak gerek; mütevazilik göstergesinden başka bir şey değil bu sade ambalajlar, hiç şüpheniz olmasın!

Burdan bakıldığında ürün margarin kıvamında koyu bir yapısı var gibi görünüyor; ancak ürünü elinize aldığınız anca ergiyerek inceliyor..Yine de bu ürünler muadillerine göre kapatıcılığı ve dolayısı ile de kıvamları epeyce yoğun olan ürünler; hatta günlük kullanım için fazla olduklarını düşünenlerin sayısı hiç az değil..Yoğun yapı aynı zamanda ekonomik olma ve uzun süreli bir kullanımı da vadediyor yalnız, unutmamak gerek..

Bu arada ürünün yağlı bir yapısı var; yağlı ciltlerde parlama sorunu yapabilir..Gerçi transparan pudra ile sabitlenebilir ama yağlı ciltte sorun yaratabileceğini düşündüm nedense..Yalnız ürün kurumadan yapılmalı bu sabitleme işi..Hatta bana kalırsa ürünün nemli (yoğun yapılı ürünlerde nemli sünger en iyi tercihtir) bir süngerle cilde uygulandıktan sonra transparan pudra ile sabitlenmesi şart..Fırça ile uygulanmaz diye de hakkında ayet yok tabi..

20130511_141108

Ivory rengi tam bir fildişi ve sarı alttonlu bir ürün; her cilde az çok uyum sağlayacak türde yani..

Şimdi özetlemek gerekirse; Bu ürün yoğun kapatıcılık arayan ve yağlı yapıdaki ürünlere garezi olmayanlar için biçilmiş kaftan..Su bazlı olduklarını okuduğumu anımsıyorum bu arada..Ürünü nemli bir süngerle incelterek kullandığımı söylemiştim; kalıcılığını kısalttığını da ekleyeyim bu yöntemin; ancak fırça ile ya da kuru süngerle uygulandığında da kalıp gibi doğal olmayan bir görünüm elde etme riskiniz artıyor..her uygulama sonrası transparan pudra ile sabitleme yapmak şart bana göre; ilerleyen saatlerde parlama yapma veya sağa sola bulaşma problemini minimize etmiş olursunuz..Günlük kullanıma uygun mu peki? Bana soracak olursanız bu yoğunlukta bir ürün şayet gül cemalinizde örtülüp gizlenecek bir maraz mevzu bahis değilse her gün forma gibi cilde giyilmese daha iyi olur..Uzun dönemli etkilerini analiz edecek kadar kullanmadığım için akneydi sivilceydi siyah noktaydı gibi yan etkilerinden bahsedemiyorum; blog yazarı atıp tutmaz zira, olmaz 🙂

Tek kelime ile ifade etmek gerekecekse de kesinlikle başarılı bulduğum ürün 35 ya da 37 TL bir fiyat etiketi taşıyordu zannediyorum..Bir soru..Kryolan nasıl okunuyordu? Yukarında yazıyor :))

2 thoughts on ““Alayım Kızıma Bir Kutu Boya..” Diye İç Geçiren Ebeveynlere: Kryolan Supracolor Grease Paint (1001 – Ivory)

  1. merhaba 🙂 imkansız söylediğiniz fiyatlar bu ürünün orjinali alınamaz koyduğunuz fotoğraftaki supracolor çakmadır. (bendede aynısı var bir arkadaşıma aldanıp almıştım ordan biliyorum). takipçilerinize yanlış bilgiler vermemeniz için birazcık daha araştırmacı olmanızı dilerim. ama inanın orjınal kryolan supracolor gerçekten mükemmel bir ürün 😉

    • Merhaba aynen cakmadir .. yorumu yapan melike hanim nerden aldiniz kaca aldiniz bende aldim adanada bi kuaforden cakmadir diye korkuyorum nasil anlarim acaba 100 e aldim Ben

Bir Cevap Yazın

