Bugün Çamaşır Günüm!

Bizde çok yaygın olmasa da yıllar evvel internet üzerinden keşfettiğim bir teknik, renkli boncuklarla eğlenceli figürler ve “herkeste olmayan” takılar yaratabilme konusunda hızır gibi imdadıma yetişmişti….Hoş incik boncuk belasına beni bulaştıran da piyasada istediğim tarz -eğlenceli, renkli ve nadide- takılar bulamıyor oluşum ve bulduklarımın da Kızılay’dan çıkmışcasına herkesin üzerinde tek tip asılı olmalarıydı ya neyse..

Sıkça kullandığım bu eğlenceli ama bir o kadar da zahmetli tekniğin adı: Peyote Stitch (peyo’ti sitiç)..Adı peyote denen dikensiz bir tür kaktüsten geliyor..Peyote kaktüsü de tıpkı iğne ve misina marifetiyle ortaya çıkan boncuk kümeleri gibi öbek öbek bir görünüme sahip çünkü..Stitch kelimesi ise boncukların birbirine bir tür dikiş tekniğiyle iliştiriliyor olmasından türetilmiş olmalı..

Bu kolyenin yapımında kullandığım malzemeler aşağıdaki gibi; Muhtelif renklerde kum boncuk, boncuk iğnesi ve ince misina..Tekniğin zorluğu yok esasında ama ciddi anlamda el oyalayıcı türden olup zaman aldığını ve muntazam figürler için bir süre pratik gerektirdiğini söyleyebilirim..Yapımı da bir o kadar zevklidir yalnız; kanaviçe işlemeye benzer..Benim bir numaralı terapim bu teknik!

20130406_162713

20130415_134544

20130415_134613

5 thoughts on “Bugün Çamaşır Günüm!

  1. Buna bayıldım!Çok orjinal..
    Gece kıyafetleri için boncuk tasarımların varsa okumak isterim.bir de hani farklı kalp,anahtar,kuş,nazar boncuğu,at nalı vs dilek,şans vs figürlerinin toplandığı ince altın/gümüş kolye veya bileklikler oluyor,onların boncuk tasarımı da yukarıdaki gibi çok eğlenceli olabilir.
    önemli not:
    Wordpress’i bilmediğimden ve cepten girdiğimden korumalı falan diyor son yazın için mesela..

    • 🙂 Teşekkür ederim..Ben tahmin edeceğin üzere daha çok renkli, eğlenceli ve muzip şeylerden hoşlanıyorum ama şu şans bileklikleri çok iyi fikirmiş cidden 😉 Denemek lazım ilk fırsatta..Boncuklarımı karıştırıp bahsettiğin tarzda olanları sıranın önüne alacağım senin için 🙂
      Bu arada ben de halen acemi olduğum için nasıl becerdiysem şifre korumalı yapmışım son yazımı 🙂 İkazın üzerine hemen düzelttim; ilgi ve alakan için tekrar teşekkür ederim..
      Sevgi ve selamlarımla..
      Aslı..

      • Evet evet rengarenk olması çok cazip zaten:) bu arada üstte kapalı cümle kurmuşum,misal siyah mini gece elbisesi için klasik değil de muzip ama göz alıcı geniş kolyeler gibi mesela..ben de takı tasarımıyla uğraştım ama kum boncuklu misinalı işler bana zor geldi,çiçek deseninden öteye geçemedim.sen aşmışsın 🙂 blogda çok eski değilim benim de 1 yılım doldu sanırım,blogspot olsa teknik anlamda çözdüklerimi paylaşırdım seninle ama wordpressi bilmiyorum.
        Sevgiler

  2. Tasarimlarinizin hepsi birbirinden cici.Baktikca bi hevesle yapasim geliyor .Bende kum boncuk orme gibi bu tarz ince isler yapmayi cok seviyorum.ben peyote yaparken dumduz tasarimlar yapiyorum yani artirma eksiltme olmadan.Ama is bu figurlere gelince ta başta tıkanıp kaliyorum.Örneğin bu figürlerde artirma eksiltme var.Simdilik nette araştırıyorum.Bu yaptiginiz tasarimlarda ortadanmi baslaniyor peyote ormeye yani bi püf noktasi varmi acaba?Bide bu tarz figürlerin nasıl yapıldığını onerebileceginiz bi site vs varmı acaba?tesekkurler

  3. Sevgiler yaptığınız kolyeye kızımda bende bayıldık. Evde ki boncuklarla denedik biraz ama yapamadik. Daha aciklayici bir anlatim bulabilecegim bi yer var mi yada siz bu konuda bana yardimci olabilir misiniz. Yaptiginiz tum isler cok basarili emeginize saglik😊

Yorum bırakın